Własny biznes to duże wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy. Niezależnie od tego, czy firma jest dopiero początkująca, czy posiada już duże doświadczenie na rynku – na każdym etapie działalności przysporzyć potrafi ona równie wiele radości, jak i trosk. Jeśli ktoś zakłada, na przykład, agencję marketingową, jedną z pierwszych rzeczy jest ustalenie, gdzie owa firma będzie funkcjonować.
Rzadko kiedy początkujący przedsiębiorca jest w posiadaniu własnego biura, znacznie częściej musi posiłkować się wynajmem powierzchni biurowej.
Na co zwrócić uwagę szukając siedziby dla swojej firmy?
Wynajmując od kogoś budynek, warto przemyśleć kilka podstawowych kwestii. W pierwszej kolejności, należy wybrać odpowiednią lokalizację. Większość osób, które tworzą agencję marketingową, mają już swoją stałych klientów, z którymi współpracowali w poprzednim miejscu pracy. Warto aby lokal użytkowy, na który się decydujemy znajdował się w dogodnym miejscu dla pracowników a także partnerów biznesowych. Jeśli jest to centrum miasta, trzeba koniecznie sprawdzić, czy dana miejscówka posiada parking dla pracowników i gości. Osoby, które często odwiedzają centrum dużych miast z pewnością wiedzą, że ciężko zaparkować gdzieś w pobliżu. Dobrze, jeśli brane przez nas pod uwagę lokale użytkowe będą miały dostosowaną przestrzeń do pracy zespołowej i indywidualnej. Agencja marketingowa bardzo często organizuje różnego rodzaju narady czy burze mózgów.
Od czego zależy cena lokali użytkowych?
Z pewnością, dla większości przedsiębiorców kluczowym czynnikiem decyzyjnym będzie cena, za jaką daną miejscówkę można wynająć. Warszawskie lokale usługowe oferowane są w przeróżnych cenach, które zależą od wielu czynników. Przede wszystkim są to poniższe kwestie:
- lokalizacja miejscówki – biura użytkowe w centrum miasta są droższe niż te na peryferiach;
- powierzchnia i przestrzeń – im większa i przestronniejsza siedziba, tym więcej trzeba płacić za wynajem;
- dostęp do komunikacji miejskiej – bliskość metra, tramwaju czy stacji pociągowej podwyższa cenę wynajmu.