Transport materiałów budowlanych

0 Comments

Prowadzenie inwestycji w postaci budowy domu wiąże się z wieloma poważnymi decyzjami logistycznymi. Jedną z takich właśnie decyzji jest wybór odpowiedniego pojazdu, który dostarczać będzie zaraz obok drewna i cementu, jeden podstawowych budulców, czyli kruszywo.

Gabaryty wozu

W zależności od wielu czynników, transport kruszywa może odbywać się kilkoma różnymi ciężarówkami, których podstawową różniącą je cechą jest ich ładowność. Można wyszczególnić 3 typy:

– pojazd mały – pojazd typu 3,5 – 18,0 ton DMC. Transport wywrotką tego typu jest szczególnie polecany na budowy mieszczące się w mocno zurbanizowanych okolicach. Ten mały i zwrotny pojazd znakomicie sprawdzi się w ruchu ulicznym i na osiedlowych uliczkach. Minusem tego najmniejszego pojazdu jest oczywiście ładowność. W zależności od wielkości, może on przewieźć od 1 do maksymalnie 10 ton.

– pojazd średni – jest to samochód klasę wyższy, mieszczący się w zakresie 18 ton DMC. Jest to zdecydowanie najpopularniejszy typ pojazdu wykorzystywany jako transport kruszywa. Jest tak dzięki zdecydowanie większej ładowności, która wynosi 13-16 ton.

-pojazd duży – w tym segmencie obecne są dwa typy pojazdów. Wywrotka, która potrafi jednym kursem zabrać od 17 do nawet 20 ton oraz ciągnik siodłowy z naczepą samowyładowczą, której możliwości kształtują się w okolicach 27-29 ton.
Jednak mimo znacznie większego załadunku, transport wywrotką cieszy się zdecydowanie większą popularnością, ze względu na znacznie lepszą mobilność wywrotki oraz jej łatwość poruszania się w ciężkim terenie.